Thursday, February 5, 2009

SATU SUARA, SATU KOMUNITI, SATU PERSATUAN


MAJLIS PELANCARAN SATU SUARA SATU KOMUNITI SATU PERSATUAN...

21 Mac 2009...
waktu ni sedang menggulung poster untuk diagihkan esok hari kepada pengunjung...kesian hang Dyla...xpasal-pasal terlibat sekali...huhu


waktu ni Kak Aida pun turut menggulung..hihimoh la kita sama-sama buat kerja secara sukarela ye...ala hujung minggu bukan buat apa pun, apa salahnya hulurkan tangan ringankan beban...hehehe
22 March 2009...
sebelum orang ramai ni...jom la jejalan dulu
pusing..jangan tak pusing Yan...


hohoho...try nasib main golf jap ek.
ni plak, sepak bola masuk gol...hahaha hebat jugak aku nih,masuk taw...dapat tuala satu

ni waktu tolong akak Ruhil Syafinas

ni ngan Kak Aida di bawah sinaran matahari...
jom, sapa nak ikut???moh la kite...
ni dah siap tempat untuk sidang media...


Dila..kalau hang nak tau,aku ni suka je ngan kerja-kerja sukarela ni...kalau ada masa aku joinla daripada pi melepak ntah ke mana tu...

sekarang tiba masa bersama artis-artis sempena pelancaran hari ni...



ni Ally Iskandar, pengacara untuk Majlis Pelancaran Satu Suara Satu Komuniti Satu Persatuan

sebelum balik,bergambar ngan wira & wirawati kita ni...lambang perpaduan wakil Melayu, Cina & India...serah bendera Malaysia kepada Menteri sebagai gimik pelancaran.



LAGU : SATU SUARA

Mengapa kita berbeza
Ku tahu hatimu dipolusi benci
Kita harus bersama
Aku, kau, mereka, memahami, kompromi
Kita satu komuniti, satu arah destinasi
Hey generasi muda, usah kau bersendiri
Kita punya satu suara, satu cita satu jiwa
Kau, aku, dan mereka, kita satu nama..
Dengan satu suara
Kita serupa, walau berbeza
Genggam semangat waja dan langkah bersama
Dalam rentak padu yang sama...
It's the B to the E to the L I A
Let's keep our head up for better days
Do walk in hand if you understand
The message is to be together in this motherland
Where is the love that used to shine
In this darkest hour, we're gonna be just fine
So let the love shine is your soul
This revolution is gonna be our destiny call
Dalam satu suara,kita tiada bezanya
Nyanyi lagu yang sama, rentak sekata
Dengan satu suara, kita janji menjaga
Kau, aku, dan mereka, kita satu nama
Dengan satu suara
Kita serupa walau berbeza
Genggam semangat waja dan langkah bersama
Dalam rentak jiwa yang sama
Sekiranya ku jatuh
terus bangunkan aku
Dan aku lakukan yang sama untukmu
Kau, aku dan mereka
dalam satu irama
Dalam satu cinta...
This is your life,your path and your future
Unity is needed,come walk hand in hand
Tomorrows change is in your path
My friend, why do it with different voices?
Our country should be one heart and one soul
Our lives are good and our happiness is important
Our Malaysian society is great
Whatever problems we face we can sort it out together...

No comments:

Post a Comment